Regulamin ogólny

Zbiór regulaminów i zasad panujących na forum Artefakty oraz tematy organizacyjne.
Alfa i omega
Administrator
Posty: 13

Regulamin ogólny

Post#1 » 27 paź 2016, o 19:07

Artefakty to przystań dla twórców - zarówno bardziej doświadczonych, jak i początkujących twórców - oraz ludzi kreatywnych. Jak w każdym miejscu, obowiązuje tu swoista etykieta, której należy przestrzegać.


§ 1. Netykieta oraz zmieszczanie treści na forum1. Użytkownicy są zobowiązani do znajomości regulaminu i poprzez rejestrację zobowiązują się do przestrzegania go. Nieznajomość zasad nie uprawnia do łamania ich.
2. Strażnikami porządku na forum są moderatorzy — są oni zobowiązani do pilnowania porządku oraz karania użytkowników, którzy nagminnie dopuszczają się łamania zasad. Do oceniania zachowania użytkowników pod kątem zgodności z regulaminem są uprawnieni moderatorzy, nie użytkownicy forum.
3. Podczas zamieszczania tematów oraz postów należy:
- stosować się do netykiety, ogólnie przyjętych norm zachowania oraz do zasad poprawnej pisowni;
- nie powielać tematów już założonych i umieszczać wypowiedzi w przeznaczonych dla nich tematach i działach;
- nie odbiegać od nurtu rozmowy (w miarę możliwości - zboczenie z tematu czasami rodzi ciekawe dyskusje);
- wystrzegać się pisania jednowyrazowych lub bardzo krótkich postów niewnoszących nic do rozmowy;
- wystrzegać się publikowania kilku wiadomości pod sobą w tym samym temacie.
4. Do prywatnego kontaktu służą Prywatne Wiadomości (PW), nie przestrzeń forum lub chatu.
5. Publiczne zatargi między użytkownikami, w tym obrażanie, znieważanie, nakłanianie innych do zmiany zdania względem nielubianego użytkownika, narzucanie swojego punktu widzenia są niedopuszczalne.
6. Każdy wypowiedź dotycząca tekstu literackiego, jak i poglądów użytkownika, powinna mieć uzasadnienie. Niewskazane jest pisanie krótkich, niekonstruktywnych postów, które mogą generować niejasności i kłótnie.
7. Wszelkiego rodzaju wulgaryzmy dopuszczalne są tylko w ramach tekstu literackiego.
8. Posty mające charakter obraźliwy, wulgarny lub łamiące regulamin w inny sposób są usuwane.
9. Każdy użytkownik może zgłosić posty, które uważa za obraźliwe lub niezgodne z prawem.
10. W przypadku łamania zasad oraz ignorowania uwag składu moderującego:
- użytkownik może zostać upomniany w poście lub poprzez prywatną wiadomość;
- użytkownik może otrzymać ostrzeżenie (otrzymanie trzech jest równoważne z banicją);
- użytkownik może zostać objęty "moderacją" - jego posty będą publikowane na forum po zaakceptowaniu przez moderację forum i jedynie w przypadku, gdy ich treść będzie zgodna z regulaminem (długość okresu moderacji postów jest ustalana przez moderatora);
- użytkownik może zostać zbanowany.

§ 2. Zawartość profilu użytkownika1. Avatar użytkownika oraz podpis nie mogą przekraczać wymiarów/długości określonych przez skrypt.
2. Avatar, treści oraz grafiki umieszczane w podpisie nie mogą przedstawiać treści rasistowskich, obraźliwych, reklamowych bądź łamiących prawo.
3. Administracja forum zastrzega sobie prawo do ingerowania w sygnatury i pola uzupełniane przez użytkownika w panelu użytkownika, jeżeli zawierają treści obraźliwe lub łamiące regulamin.


§ 3. Zmiana nazwy użytkownika oraz kasacja konta1. Na prośbę użytkownika jego konto może zostać usunięte. Konto jest usuwane po 5 dniach od otrzymania przez administrację wiadomości; odzyskanie usuniętego konta nie jest możliwe.
2. Posiadanie więcej niż jednego konta jest dozwolone jedynie w uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym poinformowaniu administracji. Po założeniu nowego konta, poprzednie jest usuwane.
3. Powyższy punkt nie dotyczy osób zbanowanych na stałe lub odbywających karę banicji okresowej; każde kolejne konto zakładane przez takowych jest blokowane.
4. Na prośbę użytkownika nazwa jego konta może zostać zmieniona.


§ 4. Prawa autorskie1. Użytkownik, publikując dowolny tekst, oświadcza, że jest jego autorem i posiada do niego prawa autorskie w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.).
2. Udowodniony plagiat jest jednoznaczny z banicją.
3. Zabrania się kopiowania wszelkich treści umieszczonych na forum i wykorzystywania ich bez zgody autorów postu bądź tematu.
4. Forum ani jego administracja nie przejmuje praw autorskich do opublikowanych na forum tekstów.


§ 5. Inne1. Publikacja na forum jest regulowana przez spis zasad dostępnych w: Regulamin działów literackich.
2. Na forum obowiązuje zakaz umieszczania reklam - stron, produktów, odnośników do sprzedaży etc. Wyjątek stanowią tematy do tego przeznaczone.
3. Bezwzględnie zabronione jest wykorzystywanie Prywatnych Wiadomości (PW) do rozsyłania treści reklamowych (spamu) do użytkowników forum.
4. Administracja nie usuwa na żądanie użytkowników dodanych przez nich treści (z wyłączeniem opublikowanych tekstów i treści zawierających dane osobowe). Ze względu na charakter forum, wszelkie tematy oraz posty mogą stanowić wartościową informację dla innych użytkowników forum, więc jako integralne części dyskusji co do zasady nie są usuwane.
5. Administracja nie odpowiada za treści niezgodne z prawem i powyższymi zasadami - wszelka odpowiedzialność spoczywa na użytkownikach zamieszczających takowe.
6. Regulamin nie zawiera wszystkich możliwych niemile widzianych zachowań. Ostateczna ocena w sytuacji pojawienia się zastrzeżeń użytkowników czy moderacji wobec czyjegoś zachowania należy do moderacji forum.
7. Administracja ma prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie.

Regulamin aktualizowany 10 maja 2018 r.

Wróć do „Organizacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości